10. tammikuuta 2010

Answers...




Kittos kaikille jotka lähetti kysymyksiä ja niitä tulikin aikamoinen määrä. Tässä vastauksia...

Kenen tyyleistä otatte eniten vaikutteita?
Elina: No ainakin tykkään kovasti Alexa Chungin, Agyness Deyn ja Chloe Sevignyn tyyleistä, mutta monet "randomitkin" mm. LOOKBOOK:ista innoittavat mua asuillaan. (jos jollain on LOOKBOOK tunnus olisin kiitollinen jos kutsuis mutkin mukaan...) Sit kans Wildfoxin tyttöjen suunnittelemat vaatteet on musta ihania ja tykkään noista kuvista, mitkä tässäkin näkyy.

Alexandra: En ota keneltäkään tietyltä ihmiseltä vaikutteita vaan riippuu ihan mistä tykkään ja mistä en. Ja en voi sanoa että mulla ois tietynlainen tyyli , saan ideoita kun luen muotilehtiä , blogeja ja saan paljon ideoita streetstylesta. Kaupungilla voi nähdä kivoja asukokonaisuuksia ja saada ite ideoita. Jos pitäisi sanoa joku tunnettu ihminen kenen tyylistä tykkään sanoisin että suosikkini on Mary-Kate Olsen ja Sienni Miller.

Kenen blogista otatte eniten vaikutteita?
Elina: Sanoisin että mun lempiblogista Columbine Smille. Simppeli mut tosi tyylikäs ja sit kans monista ulkomaalaisista.
Alexandra: Tosia vaikeaa päättää lempiblogi mut jos on pakko valita niin se on varmasti streetsyle46.se tai modetrumman.se
Mistä ostatte pääosin vaatteenne?
Elina: mmm Zarasta ja perus H&M ja Ginatricot ja ompelen kans aika paljon vaatteita. Ärsyttää kun Suomessa ei ole mm. Topshopia, Bikbokia tai Urban outfittersiä.
Alexandra : Zarasta ja H&Msta ja GT:sta , riippuu varmasti siitä kun suomessa ei ole lempikauppojani. Käyn kuitenkin usein Ruotsissa sukulaisteni luona, ja sillon vietän aikani eniten just kaupungilla.

Miksi Alexandra on postannut aika harvoin?
Alexandra: Lukekaa mun postaus 6.1.2010

Lempi suunnittelijat?
Elina: Alexander Wang, BCBG Maz Azria,Christopher Kane ja Unique.
Alexandra: Nicolas Ghesquiére , Christophe Decarnin ja Alexander Wang

Luetteko paljon erilaisia muotilehtiä? 
Elina: joo mulle tulee Suomen ELLE ja sit ostan kans aika usein myös Ruotsin ja Brittien ELLEä. Tällä hetkellä mulla on hyllyssä aika paljon ELLEjä erimaista, kun Ellen on ne meille jättänyt ja unohtanu hakea. Sit lueskelen aika usein Stockalla niitä lehtiä, jos ei oo rahaa heheh.

Alexandra: Joo niitä on aina kivaa lukea mutta en tykkää suomalaisista muotilehdistä yhtä paljon kuin ulkomaalaisista. Englanninkielisiä ja ruotsinkielisiä lehtiä ostan eniten koska ymmärrän kuitenkin mitä niissä lukee. Lempilehtini on Plaza.

 

Yleistä tyyleistämme...
Elina: Tykkään pukeutua aika paljon mustaan paitsi nyt mulla on meneillää sellanen kausi et oon ihastunu aika paljon erilaisiin nuden värisiin vaatteisiin ja printteihin. Tykkään aika paljon sellasista luonnollisista väreistä ja erilaisista kankaista yhdistettynä. En ikinä mieti pukeutuessani kuuluvani mihinkään yhteen tyyliin vaan ostan vaan vaatteita sillä perusteella, että tykkään niistä ihan sama kuuluuko se "tyyliini". Suomessa mua ärsyttää se, että jos pukeutuu vähänkin eritavalla niin kaikkii katsoo, mutta mul on ainakin ihan sama mitä muut ajattelee mun vaatteista, tärkeintä on et ite viihdyn niissä.. Rakastan kans erilaisia neuleita ja bleisereitä sekä korkokenkiä.

Alexandra: No vaatekaappini on nyt ainakin täynnä mustia vaatteita. Olen nyt yrittänyt osta välillä jotain muita värejä kuin mustaa. Mut musta on aina suosikkini. Tyylini voi kuitenkin vaihtua aika usein , ja en mieti oikein et onko tämä nyt muotia vaan kaikki riippuu siitä mistä tykkään, mutta tottakai alkaa tykkäämään niistä tyyleistä mitkä ovat juuri tällä hetkellä muodissa, tai ainakin minulla käy aina niin. Mutta jos en todellakaan tykkää jostakin muodista niin en ala siitä ala tykkäämään vain sen takia et se on muodissa.
Miten kokoatte asun?
Elina: En oikeestaan ikinä mieti miten kokoan asun, mutta ainakin vähän sillee etten sekota kaikkia mahdollisia kuoseja ja värejä sekaisin. Mietin aina silleen, että jos on vaik joku huomiota herättävämpi yläosa ni ala osa on neutraali ja niin ettei asu näytä sekavalta. Yksinkertaista asua yritän maustaa jollain korulla ja kengillä tai muulla, jotta jokainen asu olisin mielenkiintoinen.

Alexandra: En oikein mieti mitään. Mulla on yleensä aina ideoita kun ostan vaatteeni ja en oikein mieti sitä enempää. Sit saan aina ideoita myöhemmin mihin voin käyttää vaatteitani. Vois sanoa et se tulee aika luonnollisesti ja mietin yleensä illalla ennen kun menen nukkumaan et mitä pistän päälleni seuraavana päivänä.

Mikä on teidän lempiblogi?
Elina: varmaankin jo yllämainitsema Columbinen ja fashiontoast ja tykkään kans wildfoxin blogista, koska näistä blogeista saan ideoita omaan pukeutumiseen.
Alexandra: streetsyle46.se

Pituus ja paino?
Elina: mmm siit on jo varmaa puol vuotta kun kävin tarkastuksessa mut olin sillon n. 167cm ja 54kg
Alexandra: No en tiedä yhtään kuin pitkä olen, olen ehkä just joku 1 tai pari cm pidempi kuin Elina. Painoni on noin 55kg.

Viisi parasta nettikauppaa ja viisi parasta vaatekauppaa?
Elina: nettikaupoista parhaita on ASOS, , TopshopNellyForever21 ja sit Wildfox vaikken ookkaa vielä näistä tilannu mut näissä on kivoimmat vaatteet ja niitä on paljon.
Ja viisi parasta vaatekauppaa on Zara, Topshop, Urban outfitters, ja sitten varmaa GinaTricot ja H&M
Alexandra: Chicy.se , Modekungen.se , Topshop.com, ASOS.com ja Nelly.com
Topshop, Urban Outfitters , Monki , Weekday , Bikbok , Zara ja Bershka  en pystynyt valita vain 5 :D

Mikä on teidän mielipide ulkomaalaisista?
Elina: no ihan sama ei mulla oo ulkomaalaisista sen ihmeellisempää mielipidettä.
Alexandra: Ei mulla ole niitä mitään vastaan.
Kuinka paljon käytätte kuukaudessa rahaa shoppailuun ja mistä yleensä ostatte vaatteenne?
Elina: mmm se riippuu aika paljon kuukaudesta kun joskus en osta paljoa mitään vaan ostan kankaita ja ompelen mut sanoisin keskimäärin 50e ja yleensä GT:stä , H&M ja Zarasta, kun ei täällä oo niin paljon kauppoja ja oon kauheen laiska ikinä toteuttamaan mun tilauksia netisä. Tästä edespäin voisin kyl tilailla enemmän netin kautta.

Alexandra: No riippuu ihan rahatilanteesta mutta voisin sanoa että kuukaudessa menee ehkä just joku 70-100e. Ostan yleensä H&Mstä, Zarasta ja GT:stä.

Mikä on rumin vaate mitä ette ikinä vois pistää päällenne?
Elina: Fiorellan Grazy Age farkut ja Adidaksen Superstarit on mun inhokkeja ja mua ällöttää jos nään ne muiden päällä. Samoin vihaan kans kollareita ainaki tyttöjen päällä ja yleensäkki likasia vaatteita ja epäsiistiä pukeutmista ja herutusvaatteita.

Alexandra: Varmasti just noi fiorellan ja modtexin kamalat farkut. On aika paljon vaatteita mitä en ikinä käyttäisi.

Harrastatteko muotia muuten kun vaatteiden muodossa? (esim. suunnitteletteko paljon vaatteitta, ompeletteko, luetteko muotilehtiä)
Elina: joo oikeestaan aika paljon tai luen lehtiä ja tykkään kattoa niistä ja netistä vinkkejä ja sitten ompelen niiden mukaan aina kun vaan jaksan ja on aikaa. Jonkin verran päässä on myös suunniteltuja vaatteita, joita aion myös ommella.

Alexandra: No vois sanoa että muoti on osa elämääni. Luen paljon lehtiä ja blogeja ja en ole päivääkään miettimättä muotia.

Aiotko opiskella muotia jatkossa?
Elina: juu se on mun suurin haave tällä hetkellä, opiskella ulkomailla vaatesuunnittelua ja ehkäpä siitä tulee ammattikin. Myös jonkun muotilehden toimittajana ois mun mielestä kiva toimia.
Alexandra: En usko että aion opiskella muotia, haluan opiskella kemiaa tai historiaa.

Ulkonäön + ja -?
Elina: tykkään mun ulkonäössä mun silmistä ainakin niinä päivinä kun ne näyttää tosi sinisiltä ja sitten yleensäkki siitä et oon vähän tummempi tai et mulla on tummat hiukset ja kulmakarvat ja tummat aika pitkät ripset. Tykkään myös siitä, että mulla on aika pitkät jalat ja hyvä iho.
Miinuksia on se että oon niin lyhyt haluaisin olla vaikka 10cm pidempi ja sit et mun hiukset on niin lyhyet. Kadun sitä kun puoltoistvuotta sitten leikkasin lyhyen polkkatukan.

Alexandra: Aina löytää miinuksia ja en ole koskaan tyytyväinen. Olen ihan ihan tyytyväinen mutta haluisin pidemmät hiukset ja kadun sitä että värjäsin hiukset mustaksi/tummaksi. Tykkään mun silmistäni ja pituudestani. En ole lyhyt ja en liian pitkä.

Zac Efron vai Robert Pattinson?
Elina: varmaankin Zac Efron kun tykkään yleensäkkin sen näkösistä ja olosista pojista...
Alexandra: Robert Pattinson

Millainen on hyvä blogi? Entä huono?
Elina: mulle blogeissa tärkeintä on kuvat, ja luen monia blogeja vaikken ymmärtäisikään tekstiä vaan riittää jos on isoja hyvälaatuisia kuvia ja sellasista asioista mitkä mua kiinnostaa. Tykkään kans yksinkertaisesta ulkoasusta joka on mielellää valkoinen taustaltaan.
No huonojen blogien tunnusmerkkejä on pienet kuvat ja jos kaikki asut yms. on aina kuvattu samaa taustaa vasten. Mua ei myöskään innosta tavalliset farkku+t-paita+neule tyyliblogit.

Alexandra: Tykkään blogeista missä on paljon kuvia , kuvia vaatteista ja asuista. Kaikkilla on varmaan oma mielipide mikä on hyvä ja mikä on huono blogi, mutta mä ainakin tykkään blogeista ja bloggaajista jolla on minun mielestä kiva tyyli.


Mitkä on korkeimmat korot mitkä kaapistasi löytyy?
Elina: 13cm mustat ihanuudet, jotka odottaa kevättä kaapissani.
Alexandra: 12cm

Minkä väriset hiukset teillä on oikeasti?
Elina: saman väriset kun ne tälläkin hetkellä on.
Alexandra: Blondit

Mitä on teidän mielestä tyylikkyys?
Elina: tärkeintä on pukeutua itselle sopivalla tyylillä ja oikenkokoisiin vaatteisiin. Jos asussa on jtn, joka saa mun mielenkiinnon nousemaan ja ajattelemaan, että vau.!

Alexandra: Omaperäinen tyyli , omia ideoita ja osaa luoda hyvän kokonaisasun.

Jos saisitte vaihtaa yhdeksi päiväksi elämää kenen kanssa vaan kenen kanssa vaihtaisit?
Elina: The Cityn Whitneyn, koska se on mun mielest tosi kaunis ja omistaa ihania vaatteita. Whitneyllä on myös unelmatyö ja hän asuu munkin unelma kaupungissa ja haluaisin sanoa Olivialle takas kun se on niin bitch.
Alexandra: En oikein tiedä koska ei me voida ikinä tietää miten muilla on. Mutta jos pitäisi valita ulkonäön perusteella haluisin vaihtaa elämää Mary-Kate Olsenin kanssa.

Mikä tekee teijät onnelliseks?
Elina: uudet vaatteet ja kaikki uudet ostokset, raha ja ruoka nam nam ;) ja sit tietenki kaverit ja mun lemmikki hauvat.
Alexandra: Kaikki läheiset kaverit, shoppailu ja paljon muutakin :)

Onks rakkaus teidän mielestä tärkein tunne kun voi olla?
Elina: on varmaankin, koska mä rakastan melkeen kaikkea: ruokaa, kesää, rahaa, ystäviä, perhettä, vaatteita... Tä lista olis loputon ni en jaksa kirjottaa kaikkea.
Alexandra: Voisin sanoa että maailman vaikein tunne mutta samalla maailman ihanin, voi olla myös maailman kamalin. Niin luulen että se on maailman vahvin tunne.

Seurustelekste?
Elina: en..
Alexandra. en

Juotko/ poltatko?
Elina: en polta.
Alexandra: en polta, mutta välillä saa juhlia

Mitä odotatte kesältä 2010?
Elina:  paljon aurinkoisia päiviä ja lämmnitä ilmaa, shoppailumatkaa Tukholmaan, kesätyötä, jotta rikastuisin, ihania päiviä rannalla ja muualla kavereiden kanssa, kesävaatteita, Ruisrockia ja juhannusta kun mennään Yyteriin.
Alexandra: ODOTAN KESÄÄ NIIN PALJON. Odotan lämpöä, rusketusraitoja , ihania päiviä rannalla ja villiä iltoja kavereitten kanssa. Odotan ruisrockia josta saa aina kesän ihanempia muistoja ja DBTL , juhannusta ja kaikkea muuta =)

Jos saisitte shoppailla loppuelämännen vain yhdessä kaupassa mikä se olisi?
Elina: Topshopissa, koska siellä on ihania ja erilaisia vaatteita ja ne ottaa paljon vaikutteita myös muotinäytöksistä ja hinnat ei oo niin suolasia kun monessa muussa liikkeessä.
Alexandra: Olis avrmaan just topshop.

Lempibändi?
Elina: The Sounds, Paramore, Metro Station ja Lady Gaga tuli ainaki nyt mieleen jo sellasina pitkä aikasin lemppareina.
Alexandra: Kuuntelen aika paljon kaikkea mutta lempparit on varmaan Metro Station , All time low , The maine , the Sounds ja sit tietenkin kaikki muut hittibiisit.
Lempi TV-sarja?
Elina: Gossip Girl, olin ihan koukussa siihen ja odotan innolla et uus tuotantokausi alkaa. Sit tykkään kans hirveest The Hillsist ja The Citystä ja voisin kattoo niit nii mont tuntii putkeen ku vaan tulis!
Alexandra: Top Model , Täydelliset naiset .

Ihaninta mitä sulle on sanottu?
Elina: mmm en oikee muista mut varmaan et oon kaunis ja sit et joku on sanonu et tykkää must ja jtn ei mtn ihmeellisii, mut kaikki kehut lämmitää sydäntä.
Alexandra: No varmaan minä rakastan sinua?

Lempileffa ja miksi?
Elina: Tyttö sinä olet tähti ja Twilight kun ne saa mun mahas tuntumaan perhosii ja se tunne on nii kiva ja sit alan viel itkee kaiken lisäks!
Alexandra:

Maat, jossa olet käynyt ja missä haluaisit käydä?
Elina: Kreikka, Ruotsi, Saksa, Viro, Tanska, ärsyttää kun ei melkeen ikinä käydä missään muuaalla kun perus Ruotsi ja Viro.
Haluaisin käydä erityisesti Roomassa, Pariisissa, Lontoossa ja New Yorkissa. Tokio ois kans aika siisti ja Los Angeles ja sit haluisin mennä Ibizal ja Malibu beachilla.
Alexandra: Ruotsi , Viro , Tanska , Norja , Italia , Kreikka, Espanja , Kanariansaaret , Intia ja Thaimaa

Kaunein esineesi?
Elina: mmm eipä tuu nyt mieleen mitään kovin kaunista mitä mulla on mut ehkäpä yks rippilahjaksi saatu koru.
Alexandra: En tuu nyt mieleen mikään erityinen

Missä asioissa olet lahjakas?
Elina: koulussa yleisesti, mulle on aina ollur koulu helppoa tai mun ei tarvi paljoa lukea ja saan silti hyviä mut erityisesti oon varmaankin kielissä hyvä. Ehkä oon vähä lahjakas kans ompelemaan.
Alexandra: En oikein tiedä vielä  mutta opin aika nopeesti ja koulussa lempiaineet ovat Terveystieto ja kemia.

Oletko tyytyväinen elämääsi, jos et mitä muuttaisit?
Elina: oon silleen et mul on paljon kavereita ja näin mut haluaisin asua Ruotsissa ja olisin kans vähän rikkaampi et ois varaa shoppailla lisää ni sit olis asiat hyvin.
Alexandra: En ole koskaan tyytyväinen , mutta asiat mistä en ole tyytyväinen on tosi pieniä asioita.
Muuttaisin kaikkea pikkuasioita ei mitään suurta, ehkä se vaan et olisin syntynyt ruotsissa mutta sit mulla ei olisi samoja kavereita kun nytten.


Kolme parasta asiaa itsessäsi?
Elina: oon avoin ja tutustun helposti uusiin ihmisiin, sit mun silmät ja se et oon tumma.
Alexandra: Olen yleensä aika iloinen ja osaan pitää hauskaa, pituus ja kynnet

Syötkö usein herkkuja?
Elina: joo joka päivä se on mun suurin pahe josta yritän päästä eroon.
Alexandra: Joka päivä

Miten vietät viikonloppusi?
Elina: kavereiden kanssa siellä täällä ja tekeminenkin vaihtelee riippuen viikonlopusta ja vuodenajasta.
Alexandra: Vaihtelee mutta yleensä kavereitteni kanssa, en ole semmonen ihminen että pystyn ottaa rennosti ja pysyä kotona.

Ootko koskaan ollut töissä?
Elina: juuu viime kesänä maauimalan kioskissa ja viime keväänä pari viikkoa puhelinmyyjänä, joka on mun kamalin kokemus varmaan!
Alexandra: Olen , oltiin elinan kanssa samassa paikassa kesätöissä viime kesänä.

Lempihajuvesi?
Elina: Marc Jacobsin Lola, Paris Hiltonin Heiress ja Escadan monet.
Alexandra: Tällä hetkellä Hugo Boss , orange

Paras reissu?
Elina: no Stadissa Sannilla ja Emmillä on aina hauskaa ja sit juhannukset Himos festareilla on ollut kivoja ja Ruissi, joka kesä.
Alexandra: Noi samat mitä elina mainitsi ja sitten kaikki Thaimaa matkat ovat olleet ihania <3

Haluaisitko joskus lapsia?
Elina: Tietenkin. Haluaisin vaikka kolmekin, mutta synnyttäminen pelottaa mua jo nyt.
Alexandra: Sitten kun olen valmis.

Oletko tyytyväinen kroppaasi?
Elina: olen vaikka aina on jtn minkä haluaisi muuttaa, mutta nekin on korjattavissa liikunnalla.
Alexadra: Löydän aina pieniä virheitä.

Mitä muuttaisit tässä maailmassa jos voisit?
Elina: ettei ois nii paljon väkivaltaa ja sit sen et tääl Suomes ei ois näin kylmä aina. Ja sen ettei tarvis pelätä että milloin vain joku hullu voi alkaa ammuskella ihan koulussa tai kaupoissa.
Alexandra: Että väkivalta vähenisi ja maailmassa ei olisi mitään vakavempiä sairauksia.

Tuomitsetko ihmisiä vaikket tunne?
Elina: tuomitsen voin myöntää, mutta en kaikki vaan tunnistan monesti ihmisistä ketkä on sellasia kenen kanssa tuun toimeen ja riippuu kans miten ne käyttäytyy mua kohtaan. Jos joku on mulle ilkeä ni emmä ala sitä mielistelee tai nöyristelemään.
Alexandra: No saan aina ensivaikutelmani, ja jos olen kuullut jostain ihmisestä jotain pahaa en voi sille mitään että tuomitsen vaikka en tunne.

Siskoja tai veljiä?
Elina: juu yksi isosisko.
Alexandra: pikkusisko

Kuinka usein ostat uusia vaatteita?
Elina: lähes viikoittain ainakin jotain uutta.
Alexandra: Joka viikko

Kallein vaatekappaleesi ja hinta?
Elina: en osta ikinä kalliita vaatteita koska ostan mielummin monta halvempaa mut varmaankin yhet farkut jotka maksoi 80e.
Alexandra: No en muista tarkalleen mutta avrmaan joku takki jotain 200e

Milloin sait ensisuudelmasi ja millainen se oli? 
Elina: joskus ala-asteella "bileissä" ja se oli nolo.
Alexandra: Jos ei ala-asteen pullonpyöritykset lasketa , niin sain ensimmäisen kunnon suudelman kun olin seiskalla.
Onko sulla poikaystävää?
Elina: ei ole..
Alexandra: Ei


Parasta ystävää?
Elina: mulla on monta mutta niistä yksi on Allu ja Jassu.
Alexandra: Mulla on monta , Liina, Elina ja Jassu ainakin.

Lempikoru?
Elina: ensi viikolla postissa tuleva vartalokoru ;)
Alexandra: Sormus

Lempikirja?
Elina: Twilight jonka luin englanniksi on yks lemppareista koska se on nii sulonen.
Alexandra: Rosalie är död , Twilight uusikuu (varmaan sen takia koska se oli ensimmäinenkirja joka sai minut itkemään) ja I taket lyser stjärnorna.

Paras vuodenaika?
Elina: kesä koska sillon ei oo koulua ja on lämmintä. Mut jotenkin kevätkin on must ihanaa, kun huomaa et päivät pitenee ja lämpiää, sillon on myös paljon energisempi ja iloisempi.
Alexandra: Kesä tai kevät.

Minne aiot lukion jälkeen?
Elina: muutan Tukholmaan ja haen Bergmans muotikouluun, jossa haluaini opiskella vaatesuunnittelua. Mun uusri haave on isona olla vaatesuunnittelija ja perustaa muodikas, mutta edullinen vaateketju tai sitten vaan suunnitella oman nimen alla.
Alexandra: Miettisin että lähen Australiaan ja USAn work and travelin kautta ja sitten opiskelemaan Ruotsiin, mutta mitä mä opiskelisin on vielä epäselvää.

Toivottavasti jaksoitte lukea nä ja ehkäpä tutustuitte meihiin lisäää...
kuvat täältä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti